Európska únia, eurozóna, eurokríza, euroval a ECB.

Voľby do europarlamentu 2014 – tentoraz je to iné

Voľby do europarlamentu 2014 sa nezadržateľne blížia. Európska únia preto nič nenecháva na náhodu a s výrazným predstihom začala s mohutnou predvolebnou kampaňou. Kampaň pre voľby do europarlamentu 2014 však …

Voľby do europarlamentu 2014 – tentoraz iné

… bude daňovníkov stáť viac ako 6,5 milióna eur. Nie je prekvapivé, že mnohí tieto prostriedky považujú za plytvanie a kupovanie si voličov za ich vlastné peniaze. Zaujímavý je tiež slogan, ktorý si Európska únia vybrala do eurovolieb. Slogan „Tentoraz je to iné“ znie totiž tak, ako keby EÚ priznala, že eurovoľby v minulosti boli zlyhaním.

Drahé voľby do europarlamentu 2014

Európskej únii pri eurovoľbách ide o veľa. Od prvých eurovolieb v roku 1979 totižto volebná účasť klesala v každých jedných voľbách. Európska únia tak chce spraviť všetko pre to, aby voľby do europarlamentu 2014 v tomto nelichotivom trende nepokračovali. Na zvýšenie povedomia verejnosti o eurovoľbách tak hodlá investovať množstvo peňazí. Zhruba 3,5 milióna eur minie na „publikácie, informácie a účasť na verejných podujatiach“, viac než 2 milióny na „audiovizuálne informácie“ a približne trištvrte milióna na organizovanie „seminárov, sympózií a kultúrnych aktivít.“

Voľby do europarlamentu 2014 však daňovníkov budú stať oveľa viac.

Ďalších zhruba 5 miliónov eur minú strany v europarlamente na vlastnú predvolebnú kampaň. Samopropagácia za peniaze daňovníkov navyše pre europarlament nie je cudzia. Na rozpočet na propagáciu dostane len samotný europarlament v budúcom roku zhruba 40 miliónov eur.

Veľa peňazí pre nič

V čom sú voľby do europarlamentu 2014 iné? Európsky parlament má omnoho väčšiu moc, ako tomu bolo pri posledných eurovoľbách. Po novom napríklad môže voliť predsedu Európskej komisie, čo je najvyšší post v Európskej únii vôbec. Žiaľ, postoj Európskej únie k riešeniu problémov sa veľmi nezmenil.

Podobne ako v minulosti, aj teraz EÚ kamufluje svoju zlú alebo žiadnu prácu kupovaním voličov.

To však môže byť kontraproduktívne. Plytvanie Európskej únie je totiž pre mnohých voličov ako červené súkno pre býka. Drahé informačné kampane môžu dostať voličov k volebným urnám, no títo voliči určite nebudú voliť strany, ktoré podporujú súčasné smerovanie EÚ. Tentoraz to teda môže byť skutočne iné. Voľby do europarlamentu 2014 však môžu priniesť zmenu, ktorá sa Európskej únii vôbec nebude páčiť.

Zdroj:
1. http://www.elections2014.eu/en/news-room/content/20130905STO18723/html/The-power-to-decide-what-happens-in-Europe
2. http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/eu/10294782/European-Parliament-wasting-money-on-public-awareness-drive-say-British-MEPs.html

Ak máte otázky na R. Sulíka, napíšte mu na mail richard@oldweb-sulik.sk.

Autor článku Richard Sulík

Poslanec Európskeho parlamentu, slovenský politik, zakladateľ a predseda pravicovo-liberálnej strany Sloboda a Solidarita. Spoluautor slovenskej daňovej reformy. Bývalý poradca ministrov financií a bývalý predseda NRSR.

Komentáre

  1. Eva Bartošová says

    Očakávam , že ste na kandidátke do EU č. 1.

  2. Peter D says

    Suhlasim a ako vaš volič dufam a očakavam, že postavite nejakeho Faragea 2