Warning: is_dir(): open_basedir restriction in effect. File(/tmp) is not within the allowed path(s): (/website/oldweb-sulik.sk/:/usr/local/lib/php/:/usr/local/share/pear/:/website/tmp/) in /quad/website/oldweb-sulik.sk/wp-content/plugins/wp-simple-firewall/src/lib/vendor/fernleafsystems/wordpress-services/src/Core/Fs.php on line 466
Európsky parlament si kupuje popularitu z peňazí daňovníkov
Európska únia, eurozóna, eurokríza, euroval a ECB.

Európsky parlament si kupuje popularitu ľudí za ich vlastné peniaze

Európsky parlament stráca reálnu popularitu občanov v každých jedných voľbách. Virtuálna popularita Európskeho parlamentu však napriek tomu rastie. Ako je to možné? Európsky parlament si pomáha …

Európsky parlament a popularita
…propagáciou za peniaze samotných občanov, ktorých popularitu sa snaží získať.

Nezáujem o Európsky parlament na internete

Keď sa stal Jerzy Buzek v roku 2009 prezidentom Európskeho parlamentu, počet fanúšikov jeho stránky na facebooku sa pohyboval medzi nulou a niekoľkými stovkami. Tento stav pretrvával niekoľko mesiacov, keď jeho popularita, teda počet ľudí, ktorým sa stránka „páči“, rástla len pomaly. V priebehu jedného mesiaca však nastal obrovský obrat.

Počet fanúšikov na stránke prezidenta Európskeho parlamentu vzrástol za jediný mesiac z niekoľko tisíc na takmer 40 000. Táto popularita však nebola spontánna, ale kúpená.

Ako si Európsky parlament kupuje popularitu

Osoba blízka Buzekovi povedala, že na dosiahnutie popularity stránky na facebooku Európsky parlament zaplatil „niekoľko reklamných kampaní“. Podobné kampane Európsky parlament zaplatil aj pre svoje zastúpenie na Twitteri a Flickr.

Podpora stránky bývalého prezidenta EP však nebola ničím novým. Európsky parlament podobné kampane platil aj v minulosti, vďaka čomu na svoje stránky umelo pritiahol desiatky tisíc fanúšikov.

V oblasti verejných inštitúcií však kampane takéhoto rozmeru nie sú práve najbežnejšie. Európsky parlament sa vďaka reklamným kampaniam dostal medzi „najúspešnejšie“ verejné inštitúcie na sociálnych sieťach na svete – populárnejšie sú už len Biely dom a Unicef.

Pochybné praktiky

Legitímnosť týchto praktík je skutočne pochybná.

Čím menej sa ľudia dobrovoľne zaujímajú o aktivity Európskeho parlamentu a Európskej únie vo všeobecnosti, tým viac sa Európsky parlament snaží nedobrovoľne (z peňazí daňovníkov) svoju popularitu ľuďom vnucovať.

Skutočný problém má navyše ďaleko väčší rozmer.

Zvyšovanie popularity na sociálnych sieťach tvorí len malú časť celkového rozpočtu Európskeho parlamentu na zvyšovanie svojej popularity. Podobné praktiky navyše používajú aj ostatné inštitúcie EÚ, pričom si popularitu kupujú aj na Slovensku https://www.facebook.com/zekvsr?fref=ts . Európsky parlament teda nie je čiernou ovcou, ale bežnou ukážkou praktík Európskej únie.

1. http://www.euractiv.com/future-eu/parliament-boosts-facebook-audie-news-513221

Ak máte otázky na R. Sulíka, napíšte mu na mail richard@oldweb-sulik.sk.

Autor článku Richard Sulík

Poslanec Európskeho parlamentu, slovenský politik, zakladateľ a predseda pravicovo-liberálnej strany Sloboda a Solidarita. Spoluautor slovenskej daňovej reformy. Bývalý poradca ministrov financií a bývalý predseda NRSR.