Európska únia, eurozóna, eurokríza, euroval a ECB.

Európska únia dá desiatky miliónov na propagáciu potravín

Európska únia minulý týždeň potvrdila poskytnutie pomoci vo výške 33 miliónov eur na propagáciu poľnohospodárskych výrobkov. Vďaka tejto pomoci by obyvatelia EÚ mali piť viac mlieka, jesť viac jahňacieho mäsa, ovocia, …

Európska únia a propagácia

… zeleniny a organického jedla. Programy Európskej únie by mali trvať až 3 roky. Efektívnosť týchto vynaložených prostriedkov je však prinajmenšom otázna. Propagácia jedla za peniaze daňovníkov totiž rozhodne ekonomike nepomôže.

Propagácia pre dobro ľudí

Kampaň spolufinancovaná Európskou úniou bude napríklad mieriť na zvýšenie spotreby mlieka prostredníctvom „športovcov propagujúcich mlieko“. Z peňazí EÚ budú tiež platené televízne reklamy a bilbordy, ktoré budú bežnej populácii vysvetľovať, že „na mlieku nie je nič zlé“.

Iní si zase sľubujú zvýšenie popularity jahňacieho mäsa, keďže

„dnešná mladá generácia nevie variť jahňacie mäso a považuje to za nepraktické.“

Keď Európska únia plytvá peniazmi

Programy, na ktoré Európska únia prispeje desiatkami miliónov eur, sú však absurdné. Okrem iného sú napríklad v mnohých prípadoch v priamom rozpore s bežne presadzovanými cieľmi EÚ, ako je väčšia ochrana životného prostredia a zdravia ľudí.

Mnohé propagované produkty majú totiž na životné prostredie a zdravie ľudí nadpriemerne negatívny dopad.

Pomoc Európskej únie navyše nepomôže ani poľnohospodárskemu sektoru ako celku, ale len vybraným výrobcom, respektíve odvetviam. Tí menej šťastní budú musieť prostredníctvom daní dotovať aj svoje konkurenčné odvetvia.

Tak to dopadne vždy, keď sa Európska únia snaží zlepšiť fungovanie trhu byrokratickými prostriedkami.

Zdroj:
1. http://euobserver.com/news/126328

Ak máte otázky na R. Sulíka, napíšte mu na mail richard@oldweb-sulik.sk.

Autor článku Filip Vačko

Asistent Richarda Sulíka, zakladateľa a predsedu pravicovo-liberálnej strany Sloboda a Solidarita.