Európska únia, eurozóna, eurokríza, euroval a ECB.

Európska únia odkladá reguláciu toastovačov kvôli britskému referendu

Európska únia dočasne zvyšuje opatrnosť pri prijímaní potenciálne nepopulárnych regulácií. V júni sa totiž v Británii uskutoční referendum o vystúpení z EÚ a mnohí sa preto obávajú, že vydávanie takýchto regulácií …

Európska únia a regulácie

… by bolo zbytočnou provokáciou. A tak aj keď chcela Európska únia svoje plány na prísnejšiu reguláciu „neefektívnych“ spotrebičov, ako sú toastovače, varné kanvice, mobilné telefóny alebo fény predstaviť ešte minulý rok, spraví tak zrejme až v druhej polovici tohto roka.

Viac na tému – Geniálna Európska únia

  • Európska únia zakázala lacnejšie „neefektívne“ bojlery
  • Európska únia chce od júla 2017 zakázať roaming – zaplatia to všetci
  • EÚ prináša pravidlá, ktoré ochránia dovolenkárov – v skutočnosti ich poškodí
  • Posúvanie plánov

    Radoví úradníci EÚ o pozastavení plánov Európskej komisie nedostali priame informácie, no zhodujú sa v tom, že za nimi stojí práve britské referendum. Ako uviedol jeden z nich:

    „Brexit je neustále spomínaný, to si viete predstaviť. (Britské mediálne kampane) boli nevyhnutnou súčasťou európskej politiky v tejto oblasti.“

    Rovnakú príčinu vidia aj zástupcovia priemyslu, ako napríklad riaditeľka Digital Europe Sylvie Feindt, ktorá v Bruseli zastupuje firmy ako sú Apple, Google alebo Microsoft:

    „Myslím, že sa to týka širšieho politického kontextu a referenda v Británii. (…) Regulácie ekodizajnu boli spochybňované a Komisia mala zlý mediálny obraz (…).“

    Za pozastavením týchto regulácií EÚ vidí hrozbu Brexitu aj europoslanec z frakcie Zelených Claude Turmes:

    „Rozumiem, že za rozhodnutím odložiť túto legislatívu stojí Brexit a novinársky populizmus druhu, aký sme videli ohľadom toastovačov.“

    Pokrytecká Európska únia

    Postoj Európskej únie je však v tomto prípade mimoriadne pokrytecký. Kvôli britskému referendu totiž v skutočnosti EÚ nevykoná žiadne zmeny, ale len presunie nepopulárne kroky na „bezpečnejší“ čas.

    Európska únia sa teda odmieta postaviť za svoje vlastné rozhodnutia a namiesto toho chce pred britskými voličmi o sebe vyvolať umelo atraktívny obraz.

    Je navyše otázne, prečo sa práve EÚ tak bojí reakcie britských médií.

    Európska únia totiž má na svoj marketing a propagáciu väčší rozpočet ako napríklad Coca-cola.

    Zdroj:
    1. http://www.euractiv.com/section/climate-environment/news/eus-ban-on-inefficient-toasters-delayed-to-avoid-pro-brexit-press-attack/

    Ak máte otázky na R. Sulíka, napíšte mu na mail richard@oldweb-sulik.sk.

    Autor článku Filip Vačko

    Asistent Richarda Sulíka, zakladateľa a predsedu pravicovo-liberálnej strany Sloboda a Solidarita.